Root Nedir, Nasıl Yapılır?

Sitemizde bir çok modelin nasıl Rootlanacağını detaylı şekilde anlatmaya çalıştık. Bu anlatımlarda Rootun ne olduğunu, ne amaçla cihazı Rootladığımızı kısaca anlattık. Ancak Root konusunda kafası karışık arkadaşlar için daha geniş kapsamlı bir  makale yazma ihtiyacı duyduk.

Öncelikle Rootun ne olduğu konusuna biraz değinelim.

Root Nedir?

  • Root işlemi Linux tabanlı Android işletim sistemlerinde süper kullanıcı konumuna gelmek için yapılır.
  • Root, cihazın donanım ve yazılım erişimini uygulamalar ile kod girdisine açar.
  • Root işlemi cihazınızı garanti kapsamı dışına çıkarır ve Android sürümünü etkilemez, yani yükseltmez veya düşürmez!
  • Unroot(Root Kaldırma) yapsanız bile  sayaç 1 göstererek cihazı rootladığınızı belli eder. Sayacı sıfırlamanın yolları da mevcut ancak biz sayacı sıfırlamak için o kadar karmaşık işlemler yapmanızı önermiyoruz.
  • Konuya hakim değilseniz Root işlemi riskli olabilir!  Herhangi bir sistem dosyasını değiştirdiğinizde veya sildiğinizde cihazınız çalışamaz duruma gelebilir.

Root İşlemi ile Neler Yapılabilir?

  • Cihazınıza kurduğunuz uygulamaların yazılım ve donanım erişim izin isteklerini kontrol edebilirsiniz. Örneğin işlemciye erişen bir uygulama telefon boştayken işlemcinin kullanım yüzdesini limitleyebilir, oyun oynarken ise kullanım yüzdesini maksimuma çıkarmasına olanak sağlayabilir veya dosya yöneticisinin sistem dosyalarına erişmesine izin verebilirsiniz.
  • Yeterli kod bilginiz varsa Android işletim sisteminde değişiklikler yapabilirsiniz. Bunlardan bir kaçını sıralarsak; sistemin izin verdiği ekran koruyuculardan farklı bir ekran koruyucu veya açılış animasyonu yaratabilirsiniz. Cihazınızın açılış melodisini, uygulama ikonlarını değiştirebilirsiniz vs.
  • Yeterli kod bilginiz yoksa amacınıza uygun bir uygualama bulup yüklemeniz ve uygulamanın erişim izinlerini onaylamanız işinizi görecektir.  Örneğin cihazınızda gereksiz olarak gördüğünüz uygulamaları kaldırma yetkiniz yoksa  Uninstall uygulamasına Root izni verdikten sonra uygulamayı kullanarak cihazdaki herhangi bir uygulamayı kaldırabilir veya hafıza kartına taşıyabilirsiniz.

superdroid

Cihazınızı Nasıl Rootlarsınız?

  • Root işlemi sadece telefonlar için değildir. Android işletim sistemli her cihazı(tablet, navigasyon, tv,t elefon) Rootlayabilirsiniz.
  • Cıhazınızı Rootlamanın birden fazla yöntemi olabilir. Root işlemine başlamadan önce iyi bir araştırma yapmanızı öneriyoruz. Kesinlikle sadece cihazınızın modeline uyan root ve unroot dosyalarını kullanın!
  • Tercih ettiğimiz ilk rootlama yöntemi CWM root yöntemidir. Bu yöntemle cihaza gelişmiş Recovery Mode kurup root uygulamasını, Recovery Mode ile yüklüyoruz.
  • Diğer yöntemler ise cihazınızı Root programları ile rootlayabilmenizi sağlar. Aşağıda cihazınızı rootlayabileceğiniz bir kaç program listeledik. Lütfen öncelikle CWM root yöntemini araştırın. Eğer CWM root yöntemini bulamadıysanız veya sizin modelinizi daha önce aşağıdaki programlardan biriyle başarılı şekilde rootlamışlarsa siz de o programı kullanabilirsiniz. Aşağıdaki programlar genelde sorun çıkaran programlar değil, fakat bazen yeni modelleri rootlamayabiliyorlar.

1: Kingo Android Root

2: vRoot (iRoot)

3: Root Genius

Sitemizde bir çok modelin Root makalesi mevcut. Root işlemine başlamadan önce sitemizde arama yaparak, bilgi edinebilirsiniz. Herhangi bir sorunuz olursa veya sorun yaşarsanız lütfen yorum kısmına mesaj bırakın.

Author: Halil Akgül

76 thoughts on “Root Nedir, Nasıl Yapılır?

  1. merhaba lütfen ‘Cevapla’
    Avea in touch 3 large telefon var ve ben iki kere format attım düzelmedi facebook açınca veya oyunu açınca birden kapatıp açıyor telefon kendini. yükleme yapamadığım için ben sd kart taktım şimdi de bu sorun çıkıyor. bende acaba yazılım yükleme mi yapsam bana linklerini atabilir misiniz . tam olarak ne yapmalıyım lütfen??

    1. maalesef bu modeli rootlama şansımız olmadı ancak htclerin bootlader kilidi vardır, önce onu açtırmalısınız. google arama motorundan htc bootloader unlock yazarsanız detaylı bilgi edinirsiniz.

  2. Sa ben telefona root atmistim biz android yuksetmek için ama telefon kendini korudu ve yuksetmedi ben garantiye gondercem şimdide orda root gozukurmu bide benim telde root diye bişey yazmiyodu kinguser diye bişey yazıyordu o kalkmiyo hala yazıyo uygulama yoneticisinden dewre dışı bıraktım garantiye gondersem nolur onu soracaktım

    1. root işlemi androidi yükseltmez. unroot yapmanız lazım rootu kaldırmak için. telefon modeli nedir?

  3. Htc desire 816 kullanıyorum telefon hafızası kendi gereksiz uygulamalarıyla dolu . Tlefoncuya götürsem rootlayabilirmi?

    1. cihaz rootlanabilir ancak götürdüğün telefoncu rootlayabilir mi bilemeyiz, sorman lazım. biz bu model üzerinde deneme yapamadık henüz.

  4. merhaba cihazım general mobile android one.. sürüm ise 6.0.1.. çok araştırdım bir türlü bulamadım… nasıl root yapabilirim? bu konuda yardımcı olabilirmisiniz lütfen..

    1. O model üzerinde deneme yapmadık. Makaledeki programları deneyin. Telefonun garanti dışı kalacağını da unutmayın.

  5. Hocam Ben Samsung Galaxy S3 Mini Kullanıyorum Jarjım Dayanmıyor %100 den %76 ya iniyor Sebebi Neden Olabilir Acaba

      1. Hocam Telefonu Yeni Almıstım Ama Spot Tan Aldım Pek Güven Olmuyor :) Bataryayı Degistirin Diyosunuz Yani :)

            1. Hayır. Hiç bir telefon hiç olmaz. Sayaç sıfır gözükse bile profesyoneller tespit edebilir.

  6. Ben her internete girdiğimde ekranda telefonunuzun sürümü düşük . Hemen güncellemezseniz telefonunuz bozulabilir veya kople kapanabilir . Yazıyor … Ne yapmalıyım?

    1. O hatayı muhtemelen sadece kablosuz bağlantılarda alıyorsunuz, bir reklam virüsü dolayısıyla. Önce telefonu sıfırlayın, aynı hata devam ederse modemi sıfırlamanız gerekecek.

  7. admin kardeşim bende s3 neo var ben daha önce bu cihaza room kurdum lolipop 5.1.1 daha sonra formlardan başka rommlar buldum yükledim ama söyle bir hata yaptım geçenlerde ben bu romu değiştirmek istedim tekrar ama root yaptığımda android şekli ve yazıları değişmişti ses açma tuşu güç ve menü tuşu ile açtığımızda gelen görüntü… ben rootlu telefonu odin ile cf auto root dosyasını kullanarak tekrar rootladım bu suferde eski duruma geldi ve sd karttaki romların hiçbirini görmüyor super su dan root erişimi aktif durumda cihaz şuan rootlu ama malesef kullandığım romları yükleyemiyorum.birde odin programında twrp 2.8.7.1 cihaza uygulayamıyorum.odinde flash lock ve nand erase kısmı secili olacak mı rootlarken romu neden atamadığımı anlayamıyorum

    1. Attığınız Rom büyük ihtimalle modifiye olduğu için sıkıntı yaşıyorsunuz. Önce temiz bir Rom yüklemesi yapmalı, daha sonra Root gibi işlemlere geçmelisiniz. Eğer telefonun ürün kodu I9300I ise şu makale yardımcı olacaktır; http://goo.gl/tGLJGf

      1. admin kardeşim roomu yükleyeceğim ama malesef telefonu room yükleme şeklinde açtığımıda rootladıkdan sonraki görüntüden bahsediyorum android şekli değişmiş ve sd karttan rahatca atabiliyordum nezaman auto root yaptım eski haline döndü eski hali derken telefonu room atmak için ses+güç+menü tuşuyla acınca eski android şekli ve yazıları geldi sd karttan roomları atmıyor hata veriyor twrp 2,8,7,1 i odinden okutamıyorum da sorun tam olarak ne anlamıyorum

      2. eski romuda yüklemiyor en son hangisi atılmışsa otamatik onu yüklüyor kendi sd karttaki romları görmüyor

        1. SD kartla yükleme yapmayacaksınız zaten, Odin programını kullanmanız gerekiyor, linki önceki yorumda gönderdik. Deneyin, öyle konuşalım. Ekran farklı olsa bile Download Moda geçiyor olmalı.

  8. Xmod diye bir program indirdim hile için oradan da root istedi bir program indi korece dilinde ya da çince yesil ekrana tiklamam gerekmiş bastım sonra kinguser diye bir program geldi kaldiramiyorum telfonun kendi uygulama ayarlarindan sonra uninstaller kullanarak kaldırdım da simdi garantilik is var lg g2 kullaniyorum sensor bozuldu simdi de ekran titremesi basladi sizce garanti kabul ederler mi,teşekkürler simdiden…

      1. Bu durumda rootlu mu oluyor normalde root bilgisayar ile olan bir şeymiş ben de bilgisayrla herhangi bir sey yapmadım

      1. Ben downloading kısmına getirdim telefonu usb kablosyla bağlantı yapıyorum fakat bilgisayar telefonu tanımıyor ünlem işareti çıkıyor. Ne yapabilirim ?

  9. bnm telefonuma güncelleme gelmior çakma telefon burda önerdiniz güncelleme yolaarı ile telefonumu güncellersem telefonuma bişi olamaz değil mi ? bide güncellersem bnm telefonda orjinali gibimi olacak ?

  10. Hocam bende grand neo android telefon var root attım fakat sonra pişman oldum. Unroot yaparak rootu kaldırdım. Şimdi de şöyle bir derdim var bu sayaç dediğiniz olayı nasıl düzedüzelirtebilirim? Bu sayaç 1 iken garantiye göndersem kabul edilir mi yoksa garanti kapsamından çıktı mı? Bide ben root u kalkaldırdıktan sonra orjinal kendi rom unu yani grand neo romunu yükledim sayaç düzrlmiş midir? Cevabınızı bekliyorum Teşekkürler

    1. unroot yapsanız da yazılım yüklesenizde sayaç sıfırlanmaz, sayacın sıfırlanması için yapılabilecek işlemler vardır ancak bu biraz ileri derecede kod bilgisi isteyen bir durum, genelde ingilizce sitelerde belli başlı modellerin sayaç sıfırlaması var ancak şimdi baktım da 9060 için yapan yok herhalde.

      sayaç 1 iken normalde garanti kapsamı dışındadır.ancak yetkili servisi bazen bu durumu önemsemezler.

        1. hangi sorundan dolayı götüreceğinize bağlı, yazılımsal bir nedenle götürürseniz kabul etmeyebilirler.

  11. Haci abi ben bu kinguseri kullandim bi kac uygulama sildim ana ekrani yukleyemiyom sadece karanlik cikiyo bu mesji bile suan atiyorum ama ana ekrani goruntuleyemiyorum bu silinen uygulamalari nasil geri yuklerim be haci

    1. silinen uygulamaları marketten geri indirebilirsiniz ancak telefon sistemine ait uygualamalrı silmişseniz yeniden yazılım yüklemeniz gerekecek. telefon modeliniz nedir.

  12. Admin kardeşim ben dosyalarıma giriyorum orada verdiğin dosya gözüküyor fakat o dediğin yere kadar geliyorum ve orada bu dosyayı bulamıyorum? ne yapmam gerekiyor?

Halil için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir