69 Yorum

  1. veli aldemir dedi ki:

    Çok çok teşekkür ederim, işlem başarıyla gerçekleşti. Biraz sabretmek gerekiyormuş, erasing işlemi 10-15 dakika kadar sürdü ama yazılım atmadan kurtardım cihazı. Ellerinize sağlık, çok yardımcı oldunuz.

  2. veli aldemir dedi ki:

    hocam dediğin moda bir türlü girmiyor telefon, ses açma tuşuna da ses tuşlarının ikisine de basılı tutarak usb kablosunu takıyoruz ama ekranda general mobile yazısı çıkıyor. Yardımcı olabilir misiniz?

    • Halil Akgül dedi ki:

      farklı bir kabloyla ve windows 7 yüklü bir bilgisayarda deneyin lütfen.

      • veli aldemir dedi ki:

        hocam şu an o moda aldım ve pc win7 zaten, ama şu an sahara couldnt connect gibi bir hata alıyorum, driverler güncel fakat windows dijital imzaları doğrulayamadı diyor aygıt yöneticisinde ve ünlem işareti var sürücünün üzerinde. Şu an Polonyadayım ve istanbulda kardeşimin telefonunu soft brick ten kurtarmaya çalışıyorum teamviewer ile. Yardımcı olursan sevinirim.

        • Halil Akgül dedi ki:

          driverların yüklenmesi lazım. bilgisayarı kapatıp açıp tekrar baştan denesin.

          • veli aldemir dedi ki:

            hocam sürücüyü güncelleştir diyip qualcomm klasöründen driveri yükle diyorum, sürücünüz güncel diyor ama hala dijital imza doğrulanamadı diyor ve ünlem işareti duruyor. QFIL programında port çıkıyor, yani cihazı görüyor. Hatta bilgisayarda dijital imza zorunluluğunu da kaldırdım komut isteminden ve tekrar yeniden başlatıldı bilgisayar. Fakat hala aynı problem.

            hata şu;
            Sahara Connecting …
            Download Fail:QC.QMSLPhone.PhoneException: Could not connect to the COMPORT

            konum: QC.QMSLPhone.Phone.ConnectToServer_Sahara(UInt32 comPort, UInt64& version, Int32 mode, UInt64 timeout)

            konum: QC.SwDownloadDLL.SwDownload.QPHONEMSSaharaDownloadArmPrg(UInt64& version, String armPrgPath)
            Download Fail:Sahara FailDeğer null olamaz.

            Parametre adı: key
            Finish Download

            • Halil Akgül dedi ki:

              sorun hakkında bilgim yok maalesef. kurulum esnasında bir sorun oluşmuş olabilir, programı kaldırıp tekrar kurmayı deneybilir.

              • veli aldemir dedi ki:

                hocam o zaman sorunu aşmış biri olarak durumu anlatayım, hem de sorunu yaşayan arkadaşlar yararlansın. Benim durumumda sürücü güncel fakat dijital imza doğrulanamadı diye bir uyarı çıkıyordu aygıt yöneticisinde. Bu sebeple de QFIL programında sahara connecting fail uyarısı alıyordum. Online sürücü güncelleştirme ve bilgisayardan sürücü yükleme dahil her yolu denedim. Sorunu şu şekilde çözdüm; aygıt yöneticisinde sürücünün üzerine gelip sağ tıklayıp sürücüyü güncelleştir diyoruz. Bilgisayarımdan sürücü yükle seçeneğine tıklıyoruz, Bilgisayarımdaki aygıt sürücüleri listesinden seçmeme izin ver diyoruz ve klasör olarak linkte verilen qualcomm dosyasını seçiyoruz. iki tane seçenek çıkacak, alttaki tarihi daha eski olan sürücüyü seçiyoruz ve bu şekilde sahara connecting fail sorununu aşmış oluyoruz.

                • Halil Akgül dedi ki:

                  bilgilendirme için teşekkürler.

                  • veli aldemir dedi ki:

                    hocam şöyle bir durum oldu yalnız, QFIL de işlemler bitti boş bir klasörde fastboot oem unlock-go yazdım cmd.exe de, şu an cihazda erasing yazıyor. Yaklaşık 5 dakikadır bu işlem sürüyor. Pili çıkartalım mı yoksa bekleyelim mi? Ayrıca cihazda nougat vardı marsmellow stock rom atsam sıkıntı olur mu?

                    • Halil Akgül dedi ki:

                      erasing işlemi bazen yarım saat kadar sürebiliyor, yarım saati geçerse direkt yazılım yükleme işlemine geçebilirsiniz. sıkıntı olmayacaktır, düşürme işlemini başarıyla gerçekleştirmiştik biz.

  3. ömerfaruk dedi ki:

    allah razı olsun, telpa ya göndermek zorunda kaldık telefonu adamlar telefonda ne kadar yan sanayii varsa hepsinin orjinalini satmaya kalktılar almazsanız yazılımı yüklemeyiz dediler bu telefonları almayında satmayında adamlar resmi soygun yapıyor

  4. Batuhan Hızlı dedi ki:

    iyi güler ben gm 4g cihazim için qfil ile yazilim atacaktim dediği şu
    nop error code:10
    device is not in firehose mode …
    lütfen yardım edin ya

    • Halil Akgül dedi ki:

      Merhaba, mümkünse windows 7 yüklü bir pcde deneyşin. buna rağmen sorun yaşıyorsanız sorun donanımsal olabilir. firehose sorununa bir kez biz de denk geldik, işlemi gerçekleştiremedik.

  5. yalçın dedi ki:

    yaptım download finish dedi.ama telefon aynı düzelmedi.bukez bidaha yapayım dedim telefonu bağlayınca telefon açılıyo.aygıt bulundu demişti ilk pc.şimdi takınca aygıt bulundu demeden tel açılıyor.ne yapmam lazım.

    • Halil Akgül dedi ki:

      telefon aynı derken. nasıl bir sorun yaşıyorsunuz? işlem başarıyla biterse telefon sıfırlanır zaten, sıfırlanmaz logoda kalırsa yazılım yüklenemsi lazım.

  6. hasso dedi ki:

    Ustalar “Waiting for reset done” da kalsa bile frp sıfırlıyor yeter ki fail vermesin :D

  7. mert dedi ki:

    sa abi 7.0 sürümü nasıl yapcaz abi ?

  8. hayrettin saka dedi ki:

    ustam cok tsk ederim hakkını helal et allah ısını gucunu rast getırsın .sayende yeni bişey ögrendik. saka iletişim alanya

  9. tamirci çırağı dedi ki:

    halil bey bu qfil i bir kez kullandıktan sonra 2. kez kullanamıyoruz daha önce buna engel olmak için total comanderdan enson oluşturulan dosyaları silerek çözüm bulmuştum ancak ben yokken yapılmış ve dosyalar silinmemiş acaba hangi dosyalrı oluşturuyo biliyormusunuz veya ikinci ez yazılım atmam için ne yapmalıyım

    • Halil Akgül dedi ki:

      windows 7 yüklü bilgisayarımda Qfil yüklü ve istediğim zaman çalıştırabiliyorum. Bilgisayarınızla ilgili bir sorun olabilir bu. 2. kez programı açmaya çalıştığınızda bir hata mı alıyorsunuz yoksa işlem yaparken mi?

  10. Ramazan KIZILKAYA dedi ki:

    Verdiğiniz güzel bilgiler için teşekkür ediyorum. Frp sorununu çözmüş oldum.

  11. emre duran dedi ki:

    abi ALLAH senden razı olsun

  12. Atakan dedi ki:

    SİZ VAR YAAAAAAAA ADAMSINIZ! 7.1.1’de çalışmakta bugün bozduğumu sandım telefonu ağlayacaktım neredeyse sonra işte araştırırken burayı buldum sorun çözüldü var ya üstümden yük kalktı

  13. mehmet dedi ki:

    hocam gm 4 dual e tek hatlı modelı atsak olmamaz mı?

  14. bilal talmaç dedi ki:

    halil abi hersey tamam ama portu tanımıyor
    port ayarları nasıl olacak

  15. eban dedi ki:

    cok sagol ustam enes tenık rabbım ısınızı ras getırsın

  16. ARİF dedi ki:

    qualcomm driver klasöründeki driver 64 bit işletim sistemi olarak galiba 32 bitte elle driver seçmeye çalıştığımda uyumluluk sorunu veriyor.

  17. ARİF dedi ki:

    cihaz android 7 ye güncellendikten sonra bu yöntem işe yarıyor mu?

  18. ferhat dedi ki:

    download fail sahara fail bu nedemek böyle bir sorun alıyorum

  19. Recep dedi ki:

    Yazılım tamamen çökmüş ise ne yapmak gerekiyor telefon android robotu gelir gelmez kapanıyor

    • Halil Akgül dedi ki:

      öncelikle bataryada yeteri kadar şarj olduğundan emin olun. yukarıdaki işlemleri sırasıyla ve doğru şekilde yaptığınızzda oem klilidini açıp yazılım yüklemesine geçebelirsiniz, işlemler başarıyla bitmiyorsa cihazda farklı bir sorun oluşmuş olabilir. farklı yollar arşatırabilirsiniz.

  20. recep dedi ki:

    olmuyor driverleri yükledim ama QFİL de gözükmüyor

  21. ARİF dedi ki:

    Bu yolla General Mobile GM5 Plus modeline uyarlayabilirmiyiz.

  22. ibrahim dedi ki:

    hocam size nasil tsk edebilirim bilmiyorum..
    telefoncuyum, ve her isimi siteniz üzerinden hallediyorum ..
    gercekten cok tsk ederim..

  23. Uğurcan Ülker dedi ki:

    Sahara Connecting …
    Download Fail:QC.QMSLPhone.PhoneException: Could not connect to the COMPORT

    konum: QC.QMSLPhone.Phone.ConnectToServer_Sahara(UInt32 comPort, UInt64& version, Int32 mode, UInt64 timeout)

    konum: QC.SwDownloadDLL.SwDownload.QPHONEMSSaharaDownloadArmPrg(UInt64& version, String armPrgPath)
    Download Fail:Sahara FailDeğer null olamaz.

    Parametre adı: key
    Finish Download

    bunu veriyor ama işlemi tamamlamıyor.

  24. Orhan dedi ki:

    işe yaradı emeği geçenlere teşekkürü borç bilirim.

  25. ARİF dedi ki:

    Tüm driverları kurdum dosya içindeki ses açma kapama tuşuna basıp telefonu PC ye bağladım ancak hala NO PORT AVAİLABLE port u hala bulduramadım. Normalde PC görüyor ama port okumuyor.

    • Halil Akgül dedi ki:

      Bu tuş kombinasyonu işe yaramazsa sadece ses açma tuşuna basılı tutarak kabloyu telefona takın. notunu eklemiştik, buna rağmen bağlantı kuramıyorsanız sürücüleri gözden geçirin.

  26. Sefa Mert dedi ki:

    Bu yaziyi yazan kisiye sorum . Frp lock tan dolayı kapanmis telefonda basil gelistiriciden oem acacaz acaba ? Telefon açılsa saten frp lock u onemsemeyiz .

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir