BlackBerry Bold 9700 Yazılım Yükleme – Format Atma | Cep Telefonu
@Ceplik_Com kullanıcısından Tweetler
       

BlackBerry Bold 9700 Yazılım Yükleme – Format Atma

DİKKAT: Sitemizde anlatılan bütün işlemler tarafımızca denenmiştir. Buna rağmen yapılan yanlış yüklemeler veya işlemler cihazınıza ciddi yazılımsal zararlar verebilir! Anlatılan işlemi yapıp yapmamak sizin kararınıza bırakılmıştır. Ne yaptığınızdan emin değilseniz, lütfen konuya hakim birine danışın!

Blackberry Bold 9700 telefonunuz ‘app error 523 , 507, 561, 200, 513, 545, 371 ‘ reset hatası veya başka bir sorun nedeniyle açılmıyorsa telefona yazılım yükleyerek bu sorunu ortadan kaldırabilirsiniz. Yazılım yükleme, sadece sorun oluştuğunda değil, telefonu formatlamak istediğinizde ya da güncelleme yapmak istediğinizde de işe yarar. Aynı zamanda telefonunuzda istediğiniz dil paketi yoksa da bu işlemleri yaparak dil yükleyebilirsiniz.

Yazılım yükleme işlemine başlamadan önce bataryanızı en az %50 doldurun. Yazılım yüklemek için iki tane programa ihtiyacımız var. Birincisi Blackberry Desktop Manager programı, onu buraya tıklayarak  indirip kurunuz. Windows bilgisayar için Download PC butonuna tıklayıp indiriyoruz.

İkinci program olarak Blackberry Device Software‘i indirip kuruyoruz.

Turkcell cihazları için:  9700M_PBr6.0.0_rel1879_PL6.6.0.124_A6.0.0.448_Turkcell
Vodafone cihazları için: 9700M_PBr6.0.0_rel1879_PL6.6.0.124_A6.0.0.448_Vodafone_Turkey
Avea cihazlar için: 9700M_PBr6.0.0_rel2949_PL6.6.0.236_A6.0.0.668_AVEA

Cihazınız yukarıdaki cihazlardan farklı ise lütfen buraya tıklayıp kendi telefonunuza uyan yazılımı indirin.

(Bağlantıya tıkladığınızda açılan sayfadan Europe bölgesinden telefonunuza uyan seçeneği seçin, ikinci aşamada telefonunuzun modelini seçin, bizim telefonumuz 9700 Avea cihazı, Europe kategorisinden AVEA yazılımını indirdik.

Her iki programı kurduktan sonra bilgisayarımızda aşağıdaki adresi açıyoruz ve orda bulunan vendor.xml dosyasını siliyoruz.

C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader

Dosyası sildikten sonra aynı yerde bulunan Loader.exe dosyasını açıyoruz. (Vista ve Win7 kullanıcıları sağ tıklayıp “yönetici olarak çalıştır” demeleri gerekiyor.)

Program açılınca telefonunuzu usb kablosu ile bilgisayara bağlayın. Bilgisayar gereken donanımları otomatik yükleyecektir. Programda ileri tuşuna basarak bir sonraki aşamaya geçiyoruz, eğer telefonunuz bilgisayar tarafından görülmüşse bağlantı kutucuğunda ‘usb’ seçeneği gözükecektir. Fakat bağlantı yapılamamışsa kutucuk boş olacaktır, bu durumda lütfen telefon bağlantınızı kontrol edin.

Not: Bu aşamada program PIN, kilit kodu gibi bir şifre isterse lütfen deneme hakkınız bitene kadar yanlış şifre giriniz. Üst üste yanlış şifre girdiğinizde telefon kendini sıfırlayacaktır.

Bağlantımızda bir sorun yok ise ileri tuşu ile bir sonraki aşamaya geçiyoruz. Bu aşamada program telefon ile bağlantı kuracaktır, üçüncü seçenekte durum çubuğu takılı kalırsa lütfen durum çubuğu dolana kadar telefondan kabloyu çıkarıp geri takın.

 

9700 yazılım yükleme 19700 yazılım yükleme 2

 

 

 

 

 

 

 

9700 cihaz gücelleniyor9700 yükleme başarılı oldu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şimdiki aşamada telefonumuza yüklenmesini istediğimiz dil seçeneklerini ve uygulamaları seçiyoruz.  Seçimlerimizi yaptıktan sonra ileri tuşu ile bir sonraki aşamaya geçiyoruz. Bu aşamada yükleme işlemi başlayacaktır, Herhangi bir sorunda lütfen programın yönlendirmelerini dikkatlice okuyun ve uygulayın. Yükleme işlemi bittiğinde telefon kendini otomatik başlatacaktır.

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , ,

BlackBerry Bold 9700 Yazılım Yükleme – Format Atma için 67 yorum yapılmış

  1. YUNUS diyor ki:

    Ben yaptım galiba turkcell yükledim ama telefon açılırken turkcell yazısı çıkıyor diye turkcelli yükledim sonra telefona simi taktim sım reddedildi dedi sonra aynı işlemleri en baştan aveayı indirip yaptım yine sım reddedildi dedi ne yapmam gerek yardımcı olurmusunuz.

    • editor diyor ki:

      Sorun neydi.ne icin yazilim yüklediniz. Sim kartınızın calistigindan emin misiniz.

      • YUNUS diyor ki:

        SIM kartım çalışıyor telefon turckrcel diye turcell setupunu indirdim turkcellde çalışmadı sım kart rededildi dedi avea setupunu indirdim aynı şekilde kurdum sım kart yine reddeildi dedi

        • editor diyor ki:

          Yazilim yukleme amaciniz neydi. Yazikim yüklemeden once normal calisiyor muydu. Sorunu anlatmazsaniz yardimci olamam.

          • YUNUS diyor ki:

            APp eror 523 nedeniyle açılmıyordu sonra sizin sayenizde açıldı ama sım kart çalışmıyor telefon şuan çok güzel çalışyor eskisi gibi 523 hatası verse ve aveayı yüklesem belki düzelir şimdi anlatabildimmi inşallah anlamışsınız dır.

            • editor diyor ki:

              Yuklenen yazilimin simlock ile ilgisi yoktur. Simlock varsa butun yazilimlarda olur. Hangi hatti kullaniyorsaniz o yazilimi kurun. Ayrica sim kartinizi da cikarip baska bir telefonda kontrol ettiktem sonra tekrar blackberry cihaziniza takip deneyin. Yani burada yuklediginiz yazilim cihazin sim kilidini etkilemez.

              • YUNUS diyor ki:

                Başka telefona taktim çalıştı şimdi telefonu sıfırlayıp avea yazılımını nasıl yükleyeceğim ?

                • editor diyor ki:

                  Makalede anlatildigi gibi. Islem esnasinda iki secenek cikar yedekleme ile ilgili siz sifirlamayi secin alttaki secenek yani.

                  • YUNUS diyor ki:

                    PEKİ SİZİ deneyip bilgilendirirmi :)

                  • YUNUS diyor ki:

                    Şimdide aveayı yükledim telefona izin verilmiyor M… yazıyor yukarıda lütfen telefonsuz kaldım yardım edin

                    • editor diyor ki:

                      telefona izin verilmiyor derken? aynı yazılımı sınırsız kere yükleyebilirsiniz bir sorun çıkmaz. yeter ki işlemleri doğru yapın.

                    • YUNUS diyor ki:

                      Hocam İMEİ kodu denen şey var telefonun sim kartını kırma diye telefon sadece 1 sim karta açıkmış onu nasıl kaldırırız ?

  2. mehmet diyor ki:

    iyi akşamlar beim telefonum açılmıyor ilk açılıştaki blackberry yazan yerin altındaki beyaz ince uzun çizgi doluyor sonra turkcell yazıyor ama bir türlü ana sisteme geçmiyor yani açılmıyor ne yapmm gerekli şimdiden ilginize teşekkürler

  3. hasan diyor ki:

    çok çok teşekkür ederim. işime çok yaradı.

  4. Ahmet Ziya diyor ki:

    valla işe yarar diye umuyorum benm sorunum şu bnm blackberry bold 9700üm var sıfırlamam gerekti sıfırladım sıfırladıktan sonra telefon açıldı wifi açıyorum kablosuz internete bağlanıyorum bağlanılmış gözüküyor ama en kenarda tik işareti çıkmıyor hep tire işareti kalıyor ve internete giremiyorum

  5. Metin Köse diyor ki:

    merhaba, emeğiniz için şimdiden teşekkür ediyorum.

    sorun şu uygulama seçimi bölümünde cihazda kullanılan uygulamalar görünüyor sadece yapmam gereken unsurlar nelerdir yardımcı olabilirmisiniz ?

    • editor diyor ki:

      yazılım yüklemede sadece standart olarak gelen uygulamalar gözükür. diğer uygulamalar için daha sonra telefonunuz çalışır haldeyken blackberry masaüstü programını kullanmalısınız. yazılım yüklerken istediğinizi işaretleyebilirsiniz.

  6. Şeyma diyor ki:

    şuan sorunsuz gidiyor güncelleme teşekkür ederim ilginiz için, iyi akşamlar :)

  7. Şeyma diyor ki:

    şuan itibariyle başlattım. telefonum kapandı. açılmadı henüz nerdeyse 2 dk oldu. güncelleme hala devam ediyor. bi sorun yaşanmaz inşallah?

    • _Tayy_fun_ diyor ki:

      Şeyma hanım merhaba… Eğer makalede anlatılan adımları başarıyla gerçekleştirdiyseniz bir sorun yaşamazsanız. Herhangi bir aksilik durumunda zaten uyarı alacaksınız. Blackberry güncelleme ve yazılım yüklemeleri zaman zaman uzar, yarım saati bulabilir. Bu yüzden endişe etmenize gerek yok, sabırla bekleyin. Telefonunuz eskisinden daha iyi bir şekilde çalışacaktır.

  8. Mücahit demirel diyor ki:

    Selamun Aleykum bu programların win8.1 ile uyumlu olanı varmı çünkü bulundupu dizinler farklı olduğundan kullanamıyorum

  9. TRABZONSPOR diyor ki:

    abi koyduğunuz 2. resimde diller seçilen çubuk çıkmıyo ne yapabilirim acil yardım edersen

    • editor diyor ki:

      en baştan tekrar deneyin isterseniz. ya da nasıl bir ekran çıktığını söylerserseniz hatanın ne olduğunu söyleyebilirim.

      • TRABZONSPOR diyor ki:

        vallahi bu sizin koyduğunuz 2 resimdeki diller çıkmadı işte en başta usb bağlandı ama dillerin olduğu yer çıkmadı ileri diyemiyorum yani

        • editor diyor ki:

          bağlantı kuramıyorsunuz o zaman. başka bir usb noktası deneyin. mümkünse başka bir kablo ve bilgisayar da deneyin.

  10. Barış diyor ki:

    Bahsi geçen işlemi yaptım ancak ekranda ters mühendislik gibi bir takım yasaklamalardan bahseden bir metin gözüküyor. Kapatıp açtığımda ise geliyor yine. Ne yapılmalıdır?

  11. mahmut diyor ki:

    sa hocam dediğin herşeyi yaptım sıkıntı yok .

    cihaz verilerini yedekliyo biraz uzun surdu normal heralde uzun sürmesi ? yoksa bi aksilik varmı

  12. ugur diyor ki:

    hocam telefonum acıldıktan sonra 513 reset yazısı cıkıyor bu sorunuda bu yolla cozebılırmıyım

  13. isa diyor ki:

    hocam yazdıklarınızı ayniyen yaptım program teli algılamıyo yardımcı olursanız sevinirim

    • editor diyor ki:

      bilgisaya ile telefon arasında bağlantı yapılamazsa işlem yapamazsınız. soketinizde sıkıntı olabilir mi?

  14. yusuf diyor ki:

    abi bidaha deneyeceğim inşallah bu sefer olur olmazsa servise götüreceğim

  15. Yusuf diyor ki:

    abi bende türkcell logosu falan yok ne yapabilirim telefon açılmıyor

    • editor diyor ki:

      program telefonu görmüyorsa yazılım yükleyemezsiniz. görüyorsa farketmez turkcelli yükleyin.

      • yusuf diyor ki:

        abi kaç kere denedim sen os6 işletim sisteminin indirme linini ver yada video çek youtunedan link ver şimdiden teşekkürler

  16. serhat diyor ki:

    hocam bende reload software 513 hatası veriyor tel. tam açılacakken bu şekilde yaparak düzeltebilirmiyim?

    • editor diyor ki:

      düzelir hocam, 513 hatasını daha önce yapmıştım bu şekilde.

      • serhat diyor ki:

        hocam aynı adımları izledim fakat cihazın başlatılmasını bekleyin kısmında tekrardan jvm yükleniyor diyor daha sonrada iletişim kurulamadı diye hata veriyor. desktop managerda da telefonun markasını filan görebiliyorum fakat telefona bağlanamıyorum.

  17. sedat baki diyor ki:

    blackberry 9700 bold turkcell loading yazısı ekranda sabit kaldı hibir işlem yapamıyorum yardım lütfen

  18. altay diyor ki:

    Emeğine sağlık, teşekkürler…

  19. isa diyor ki:

    telefon açılmıyordu sizin vesilenizle yaptım, teşekkür ederim hayırlı günler

  20. arnsberg77 diyor ki:

    teşekkür ederim çabuk cevap yazdıgınız için :)

  21. arnsberg77 diyor ki:

    Selam,Admin ikinci inecek programda turkcell seçiyorum sonra next ile devam edıyorum isim mail vs diye bir sürü şey doldurma yeri çıkıyor bunuda yapmak doldurmak gerekıyormu o sayfayı? direkt indirme yolu yokmu?

    • editor diyor ki:

      ordan daha hızlı iniyor diye link verdim, isterseniz 2 saat sonra direkt link verebilirim. çıkan sayafada gerekli yerleri doldurup da indirebilirsiniz. bilgileri sallayabilirsiniz.

  22. Erim diyor ki:

    Hocam yukarıda pin sorarsa yanlış demişssiniz bundan emin misiniz çünkü telefon yeni bişi olmasını istemiyorum :D

    • editor diyor ki:

      kodu biliyorsanız doğru kodu girin, bilmiyorsanız 10 defa yanlış girin, telefon otomatik olarak format atacaktır zaten.

  23. merhaba diyor ki:

    çok teşekkür ederim hocam.

  24. non diyor ki:

    editör merhaba benim cihazım vodafone..daha önce mep kodu girilmeye çalışılmış ve kalan 0 olarak hiç bir şekilde diğer hatlarla çalıştıramıyorum. buradan aveayı indirip yüklesem avea hat ile kullanabilirmiyim yoksa cihaz vodafone olduğu için kabul etmezmi..

    • editor diyor ki:

      merhaba, yazılımı yüklersiniz ama mepd kısıtlaması devam eder. kısıtlamayı kaldırmak için cihazı yetkili servisine göndermelisiniz.

  25. osen diyor ki:

    olmuyor cihaza eklenecek uygulamaları seçin diyor hicbirsey yok

    • editor diyor ki:

      işlem defalarca başarılı bir şekilde denenmiştir hocam. lütfen işlemleri doğru yaptığınızdan emin olarak baştan başlayın.

  26. Sezgin diyor ki:

    “avea cihazı olmak” demek avea bayinden, yani açıldığında AVEA yazan bayyiden alınmış olmak mı yoksa o hattın kullanıcısı olmak mı oluyor?

    • editor diyor ki:

      aveadan alınan, açılırken avea logosu gözükür. gerçi pek farketmiyor, sadece açılırken logolar değişiyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>